0.00 (hodnoceno 0x)

Jižní Morava - Mutěnice, 1. - 2. května 2009

Po březnovém vinném dýchánku u Stani Mádla ve Velkých Bílovicích se nám na jižní Moravě natolik zalíbilo, že jsme se rozhodli se tam vrátit, jen co dojdou od něj nakoupené zásoby. Ty došly do čtrnácti dnů. Nicméně tak brzy jsme výlet tam neplánovali, neb bysme se všichni nesešli, nakonec padla volba na první prodloužený květnový víkend.

Vůbec mi nedošlo, jaké problémy budu mít se sháněním ubytování. O prodlouženém víkendu jela na jih Moravy snad polovina Čech. Najít ubytování bylo skoro nemožné, ve Velkých Bílovicích ani omylem, nakonec jsem začal hledat i v okolních obcích a štěstí se na mě usmálo až v Mutěnicích. Za ubytování na „Statku Mutěnice“ (48°54'20.309"N, 17°1'34.494"E), což označuje bývalé JZD, chtěla paní 350,- Kč na osobu za noc, pakliže by bylo nocí víc, je cena 300,-. Blokl jsem tedy čtyřpokoják s přistýlkou a v pátek hurá na výlet. Ještě jsem na netu postahoval pár užitečných informací kam se dá vyrazit, zde jsou.

Ráno v pátek jsme vyrazili celkem brzy, kolem půl jedenácté jsme odjížděli ve složení Dav + Pet + GSR, Daf + Vmax, Žanda + Ducati a Ivča + taky Ducati směrem na Rouchovany, Rešice, Tulešice, Vémyslice, Branišovice, přes novomlýnské nádrže Horní a Dolní Věstonice, podél vodních nádrží na Milovice a Bulhary. Tato obec nás zaujala tím, že silnice opravdu byly jak v Bulharsku. Čili minimum asfaltu a když už přece, tak ve značně dezolátním stavu, dále písek, makadam, prostě cokoliv, na čem se s motorkou nedá jezdit snad jen s výjimkou endura. Po překonání této terénní vložky pokračujeme přes Lednici do Podivína, Velkých Bílovic a Čejkovic, kde je opět silnice v rekonstrukci a do Mutěnic se musí objížďkou přes Čejč, kde je situace podobná jak v Bulharech… Ještě že máme navigaci, na tu se dá jakž takž spolehnout, když už je náhodou něco vidět na displeji, který samozřejmě od sluníčka odráží vše možné.

Nakonec kolem jedné hodiny dojíždíme do Mutěnic a úspěšně nacházíme statek a zahajujeme ubytovávání se. Pokoj je velký, čistý, večer máme slíbenou garáž na uschování motorek, na vrátnici celou noc sedí hlídač a objekt je uzamčen – co si víc přát?

Přebalujeme se z motohadrů a v lehčím oblečení sedáme na motorky a vyrážíme hledat možnost oběda a pak vstříc nedalekému zámku Milotice. Na jídlo nám paní vrátná doporučuje Restauraci pod Búdama, vaří tam fakt dobře a levně, menu včetně polévky od 50,- do 75,- Kč, minutky bez přílohy kolem kila. Po dobrém obědě odjíždíme na prohlídku Milotického zámku.

Po cestě nazpět se ještě zastavujeme na zmrzlině a po dojezdu na ubytovnu a uklizení mašin vyrážíme hledat nějaký sklípek, kde by nám dal někdo okoštovat trošku vína a přibalil nějakou lahvinku na cestu.

Dle návodu z internetu a doporučení paní vrátné lezu snad do každého otevřeného sklepu, který potkáváme, ale nikdo nám nalít nechce, nikdo neví kdo by nám nalil a že to máme zkusit jinde. Když už nad touto akcí skoro lámeme hůl, že jdem do hospody na večeři a pivo, začíná se dařit: jakýsi domorodec volá svému kamarádovi, který slibuje, že do hodiny se nás ujme a nějaké víno nám prodá. Jdeme tedy zatím do hospy na večeři a chtěje se navnadit na sklípek, objednáváme láhev vína. Sice nám paní vedoucí víno nedoporučuje, ale přece nás ve vinařským kraji nemůže čekat nic špatného. No, mýlili jsme se. Láhev Chardonnay z vinařství Jarošek, výběr z hroznů, stála opravdu za prd. Nakonec nám to paní vrchní ani do účtu nezapočítala.

Po večeři vyrážíme zpět do sklípku (48°54'47.811"N, 17°1'31.43"E). Majitel už nás čeká, mladý kluk jménem Lukáš. Hned nás bere na košt do sklípku, vypadá to tu úplně jinak jak u Stani Mádla, vinařská klasika: žádný nerez, jen dubové sudy a nalahvovaná vína. Krása. A dobrota. Lukáš pracuje v Praze, do Mutěnic se vrací jen jednou za 3 týdny, takže na vinice o rozloze 200 arů (což je 200x10m) nemá moc času, nicméně víno má vynikající. Koštli jsme všechny jeho vzorky, ryzlink vlašský, ryzlink rýnský, Sauvignon, Chardonnay a Tramín. Na to, že jsme přišli jen nakoupit pár lahví na večer a domů, jsme se zdrželi celkem dlouho. Za litr stáčáku si Lukáš účtoval 40,- korun a za láhev 0,75l archivního ryzlinku rýnského 65,- korun. Ještě pro všechny případy v budoucnu kontakt na něj: 603859912.

V sobotu ráno nás čekalo krásné slunečné ráno, které během dopoledne přešlo v krapet zatažený den. Po časném obědě po jedenácté jsme se přesunuli zpět k Lukášovu sklípku nabrat poslední zásoby do archivu (dvě láhve i s věnováním) a vydali se na cestu domů. Do Velkých Bílovic jsme se rozhodli nejet, neboť Lukášovo víno nám též velmi chutnalo a nechtělo se nám Staňu otravovat kvůli dvěma lahvím.

Z Mutěnic jsme vyrazili do Hodonína pro benzín, dál pak na Břeclav, Valtice, Mikulov, přes Nové Mlýny do Vlasatic, Branišovic a pak tou samou cestou, jako jsme jeli tam.

Výlet byl povedený, víno dobré, atmosféra pohodová, spotřeba GSRa skoro 7 litrů, což je tedy víc než my s Pet za týden ve vínech, ale všem se to moc líbilo a už plánujeme výlet další, tentokrát do Jizerských hor…