0.00 (hodnoceno 0x)

Česko, Slovensko. Maďarsko, 20. - 21. června 2001

středa 20. června

Sraz u benzínky Paramo v Třebíči byl naplánován na 8 hodinu ranní. Přijíždím o deset minut později, a přesto jsem tu skoro první. Ostatní se postupně objevují. Jako poslední přijíždí Mirek se Šárkou, kteří ještě nakupovali poslední nezbytné věci. Celá výprava je tedy připravena a můžeme vyrazit vstříc dobrodružství.

 

Kamil a Dáša - Drag Star 650

David a Pavla - Vmax

Boban a Radka - kawa ZR 500, rv.1983,  jakožto nejstarší moto

Aťas a Zuzka - Raptor

Mirek a Šárka - Transalp, rv. 2001,jakožto nejnovější moto

Mirrus - Shadow 600

Michal a Adéla - Volkswagen  doprovodný vůz

 

Odjezd v 9 hodin. Ještě v Třebíči mi přestal blikat blinkr. Už zase bliká, to prostě nechápu. Cesta v pohodě, doprovodný vůz jede první a my za ním. Michal zvolil dlouhou zkratku na Slovenské hranice po hroznejch "silnicích" Třebíčského okresu. Pravděpodobně nás chce připravit na rumunské nechvalně známe silnice. Mirrus mě upozorňuje na to, že mi teče spojková kapalina. Sháníme CZetku, ale neúspěšně , jedeme tedy bez ní.

Hranice se Slovenskem překračujeme bez problémů. Pouze český celník nám říká , že Bulharští celníci jsou drazí - no uvidíme. Stavíme před Bratislavou na drobné občerstvení. Úspěšně jsme s Mirrusem vyřešili problém se spojkovou kapalinou.

Přechod Slovensko - Maďarsko bez komplikací. Pouze Maďarům zcela dobře nerozumíme. Mluvíme tedy lámanou češtinou. Všude si zapisují SPZetky, nevím proč? V Maďarsku trochu prší. Všichni si oblékáme nepromoky - Boban má jen pláštěnku, ale vypadá, že mu to nevadí. Na benzínkách je dost podivnej kurz 1 DM - 100 Ft z čehož plyne, že nás pěkně vojebávaj. Příště platím kartou, kterou tady berou skoro všude. Aťas by taky rád zaplatil kartou. Maďar u kasy mu cosi vysvětluje a ukazuje na kartě na nápis VALID ONLY IN CZECH REPUBLIK. Ve finále platí Aťas mařenama. Cena 1litr naturalu 95 je 275 Ft. Mirrus je lehce promočen.  

Asi 30 km před SZEGEDEM hledáme nocleh. Ujeli jsme 540 km. Zastavujeme u penzionu s nečitelným názvem. Je hned u hlavní silnice a svítí na něm zelené zářivky. Michal se jde zeptat na cenu. 20 DM za osobu je dost a proto smlouváme až na 15 DM. Auto nestartuje - vypadlej kontakt v zapalování. Drobná oprava pomocí izolepy. Mašiny jsme zaparkovali do uzamčeného dvora, kde byl i trochu olezlej štěkající pes velikosti vlčáka. Zatím na nás nezaútočil. Kolem penzionu je vysokej plot a parkoviště uvnitř je taky oplocený. Vše vypadá super. Ubytovali jsme se kolem půl deváté.

Zamykám Vmaxa vepředu zámkem na kotoučovou brzdu, zamykám také řidítka a zadní kolo přivazuju k Mirrusový hondě článkovým zámkem. Všechny věci beru pro jistotu na pokoj. Všichni mě považují za blázna. Ale Kamil a Mirek pro jistotu taky motorky přivazují ke stromu. Nakonec aktivuju alarm od firmy Kingś Gun - MCA 100S. Mají tu celkem dobrý pivo za 1 DM. Od půl desáte paříme. Spát jdeme kolem jedné hodiny po půlnoci.

 

čtvrtek 21. června

V sedm hodin ráno vrazil Kamil do našeho pokoje se slovy "Dejve není tam max a ten barák je zamčenej". Rozespale mu odpovídám "To sou blbý fóry po ránu. Nech nás ještě chvilku spát". Kamil mizí ve dveřích a za chvilku je zpátky. "Dejve chybí nějaký motorky, já tam moc nevidím a z toho baráku se nedá dostat". Pavla posílá Kamila do ……ať už neotravuje, že chce spát. Já už jsem celkem nervozní a tak jdu s Kamilem. Ten pohled z bočního okna bych nikomu nepřál vidět. Mirrusova mašina na místě, ale můj max je v tahu. V první chvíli si říkám, že si kluci udělali srandu, vzali mi klíčky a někam mašinu šikovně schovali. Ale těch motorek je tam prostě nějak málo. A ten barák je fakt zamčenej a klíče nikde nejsou. Valím pro ostatní. "Fakt tam není max." To už dostalo i Pavlu a šla se na to podívat. Jedinej kdo je v Klidu je Mirek, leží na posteli a směje se. Pavla je v šoku a hledá majitele. Ten vylejzá kupodivu oblečenej ze svýho pokoje a odemyká.

Konečně jsme venku. Běžím k mašinám a vidím na zemi přestřihnutej "nepřestřihnutelnej" zámek. Max je prostě fakt v tahu. A nejen to! Chybí taky Kamilův Drag Star a Mirkův Transalp!To je snad zlej sen! Nikde žádný stopy po odtahování. A na tak jemným písku je vidět všechno. To už je vzhůru i Mirek a zoufale kouká na místo kde stál před šesti hodinama jeho transalp. Zmateně běháme kolem a posunkama nutíme majitele aby zavolal policii. Ještě že je to mezinárodní slovo, jinak by jsme se asi nedomluvili. Najednou nám ten hajzl vůbec nerozumí. Určitě v tom má prsty.

Asi za deset minut přijíždí policie. Vůbec se s nima nemůžeme domluvit, protože nerozumí ani německy ani anglicky nebo možná nechtějí rozumět. Každopádně motorky jsou v tahu. Za penzionem je rozpletenej drátěnej plot a až tam teprve jsou vidět stopy po odtahování. Dvorek toho penzionu je ale jako zametenej .

Voláme na ambasádu, kde nás naprosto ignorujou a po dvaceti minutách přepojování, nám kdosi odpoví, že pro nás nemůžou nic udělat. Tak k čemu tam teda jsou!!? Voláme znovu na ambasádu. Jestli nám alespoň řeknou, kde seženeme tlumočníka. Opět bez úspěchu. Jediné co se nás zeptali je, jestli máme doklady. "Ano, doklady naštěstí máme." "Tak to pro vás tedy nemohou nic udělat, nashledanou". Ambasáda je prostě na nic. Voláme do ČR a po známých zjišťujeme co dál. Policie je prý povinna nám zajistit tlumočníka. Mezi tím vyšetřovatel fotí místo činu a píše zápis. Několik z nás jde po stopách motorek po písčitý cestě kamsi do lesů za penzion. Vracejí se asi za hodinu, s tím, že stopy končí asi 3 km od penzionu.

Vyšetřovatel nás bere na stanici do nedalekého městečka. Tam už na nás čeká nějaká paní ze Slovenska, aby nám tlumočila - konečně se alespoň něco dozvíme (rád bych jí tímto poděkoval, protože bez ní by jsme byly v koncích). Policie prý děla co může. Uvidíme. Asi po pěti hodinách se vracíme z výslechu.

Zbytek naší výpravy ještě pátral po stopách mašin, ale nic nenašly. Voláme domů, a zajišťujeme odvoz. Nálada ji mizerná a dovolená zkažená. Je dost divný, že se ztratily 3 ze šesti motorek a to jen ty zamčený. Snažíme se vymyslet rozumný scénář. Ale proč někdo táhnul motorky 3 km, když je mohl naložit na auto a pohodlně odjet? Majitel penzionu stále dělá že nerozumí. Chová se dost divně. Chodí pořád za penzion a něco tam okukuje. Loučíme se s ostatními, kteří nakonec jedou do Chorvatska, protože tam bude asi bezpečněji.

Do třetice se jdeme odpoledne podívat po stopách motorek. Opět zbytečně. Odjíždíme domů asi v 9 hodin večer.

               

ZÁVĚREM:

Pozor na maďarské penziony a na maďary vůbec, někteří se chovají dost podivně.

Všechny věci z motorky si beru vždycky s sebou.

Zámek na kotoučovou brzdu je vcelku na nic.

Alarm je vcelku na nic pokud neležíš někde u mašiny, alespoň ten MCA 100S - Kingś Gun

Článkový zámek je na nic, když je na konci očko. Myslím, že ty novější bez oček jsou mnohem lepší. V článku to ti hajzlové zkoušeli taky přestřihnout, ale bez úspěchu.

Nejlepší je vyvarovat se kontaktu s lidma a spát někde v lese, i když ani to není ideální. Záleží na tom, kolik vás je.

Myslím si, že policie v Maďarsku opravdu dělá co může.

Myslím si, že ambasáda dělá h…. a daňový poplatníci na to většinou dojedou.

 

PRVNÍ NADĚJE:

pondělí, 25. června

Konečně první dobrá zpráva. Policie našla Transalpa asi 50 km od penzionu. Podle posledních zpráv jeli dva pachatelé, jeden na Drag Starovi a jeden na Vmaxovi, a za sebou táhli třetího na Transalpovi, který jediný nenastartovali. Jak uviděli policii, tak tam Tansalpa nechali a ujeli. Policie je bohužel nedopadla. Velký dík tímto patří HONDĚ, která má na nových motorkách zapalování propojené s klíčkem. Celé ho musíte vyměnit. Ale to Vám bez papírů nikde v Hondě neprodají, a jinde to neseženete, alespoň tak jsem to pochopil já. (nevím jestli to mají i nové motorky u Yamahy, ale je to skvělá věc). S elektrikou na Transalpovi sice někdo dost zápasil, ale jinak je OK.

úterý, 19. března 2002

Jak se dalo čekat mašiny se nenašly!! Policie v Maďarsku zrušila na konci roku pátrání. Je zřejmý, že svý bajky už neuvidíme. Každopádně se situace řeší právní cestou. A doufám, že dostaneme alespoň nějkou náhradu. Majitel penzionu je totiž údajně proti krádeži pojištěn. To se ale může táhnout pěkně dlouho. Prostě je s nima domluva jak s Maďarem! Cena opravy Transalpa se vyšplhala na 20 000,- Kč. Pěkně drahá dovolená!

Nikomu nic takovýho nepřeju. Hlídejte si motorky ať jste kdekoli. Nevěřte nikomu, kdo vám bude tvrdit, že "tady se nekrade"! Někteří lidi jsou prostě svině a vy s tím nic nenaděláte. Jen doufám, že po motorkářích nezačnou střílet!

 

text / foto: Daf

 

Hodnocení

Líbí se