5.00 (hodnoceno 1x)

Šumava, 4. - 7. červenec 2002

středa 4. července

Odjezd z Třebíče asi v 10 dopoledne ve složení Mišák - Suzuki Burgman 400, Milda - Yamaha Super Ténéré 750, Daf - Yamaha Vmax 1200, a já - Jawa 350/639. Plán cesty - projet si v pohodě krásnou Šumavu a navštívit Soumarský most.

Nabíráme kurs Jihlava. První zastávka na pumpě na konci Pelhřimova - začíná se dělat vedro, dáváme první nealkoškopek a kouř. Pokračujeme směr Pelhřimov, další zastávka v Olešné (u dealera Suzuki si kupuju přívěšek Jawa na klíče, mám velkou radost). Potom dál na severozápad, přes Červenou Řečici, Čechtice, Vlašim (první tankování) do Benešova. Tady nás zaujala výborná motorkářská pařbouda - Motoclub Benešov tady má super hospůdku, vevnitř jsou po stěnách přimontovaný mašiny, u stropu motory, na baru válce, černý šmouhy na podlaze připomenou nějakýho burnoutera - super, musí se vidět na vlastní oko. Z Benešova už je to jen kousek na zámek Konopiště. Místní šenkýř nám nabídl, že mašiny můžeme dovézt až k hospodě, že nám je pohlídá, tak jsme mu byli vděční. Tady jsme i poobědvali (bohužel pro něj - naše zásoby). Vevnitř v zámku jsme nebyli, ale zvenku se nám líbil, a v hradním příkopu jim tam pobíhal méďa. Před cestou dál ještě využíváme s Pepém místní odlehlé záchodky - problém nastává, když nás Pepé zabouchává vevnitř, přičemž z naší strany chybí na dveřích klika - hajzlík tedy opouštíme okýnkem.

Opouštíme Konopiště, pokračujeme směrem na západ přes Neveklov do kempu Nová Živohošť na Slapech. Tady přečkáme první noc. Cena v kempu kolem 70,- Kč za osobu, mašinu a stan jde. Stavíme stany a jdeme se vykoupat (do jezera). Voda je ještě zatím studená jak sviňa. Večer navštěvujeme místní hospůdku na návsi. Číšník si získává naše sympatie, když bez keců dává chladit našich dvacet (jinde) nakoupených lahváčů do mrazícího boxu na zmrzliny - naše večerní zásoba. Zkoušíme nový bezpečnostní systém na Maxovi - pager funguje bez problémů na vzdálenost 1,7 km. Poté, co nám hospu před půlnocí zavřeli, jsme se jen s našema lahváčama přesunuli z návsi zpět do kempu, konkrétně na dětské prolézačky. Tady se vše dopilo a šlo se spát.

čtvrtek 5. července

Dnes se máme někde potkat s Džendem (Yamaha FJ1100). Ráno kemp opouštíme po velkých útrapách s Jawkou kolem 10. hodiny. Nejprve ráno nešla nakopnout - byla úplně vyždímaná baterka, bůhví proč. Zrada druhá - když už jsme ji po čtvrthodinovém tlačení po kempu oživili, začla se chovat, jak kdyby byla v karbecech voda - dusila se, skákala. To skákání na jedničku, dvojku, maximálně trojku, jí vydrželo tak 5 kilometrů - pak si po vytočení všech rychlostí na maximum dala říct. Jedeme zpátky na Neveklov, tady se stáčíme na jih, přes Křečovice, Osečany dojíždíme v Sedlčanech na hlavní tah Votice - Příbram. Po téhle silnici se vracíme zpět k Vltavě, pak se stáčíme opět na jih, přes Kamýk n. Vlt. a Krásnou Horu bloudíme k Orlíku.

Tady se zase projevuje Jawa - neustálými vibracemi způsobenými chodem motoru se samovolně povolily šrouby výfuku, naštěstí jsem si toho všiml a neztratil ho, a tak dáváme během chvíle věci opět do pořádku. Ještě se zastavujeme na známém mostě, pod kterým skončilo pár lidiček zakonzervovaných v sudech. Přijíždíme k Orlíku, všude je moc lidí, zmatek a chaos, času moc nemáme, tak jim na Orlík prdíme a pokračujeme dál na Mirovice, Mirotice, Strakonice, Volyně do Vimperka. Tady se stavujeme na večeři. Už nám nesou jídlo a volá Dženda, že už je ve Vimperku na pumpě a kde jsme my - asi půl kiláku od něj. Přijíždí za náma.

Po večeři pokračujeme na jih přes Kubovu huť, Horní Vltavici, Lenoru na Soumarský most. Je to odbočka vpravo někde uprostřed cesty mezi Lenorou a Volarama. Letos jsme na Soumaráku už třetím rokem, už je to jakási tradice jezdit sem, když už jsme na Šumavě. Je zde vodácký kemp, trafika, malé nádraží, kde jede vlak tak dvakrát denně a Soumarská hospoda - naše prokletí. Cena za kemp dost podobná jak včera, kolem 80 korun na hlavu se vším. Po rozbití tábora končíme jako vždy v Soumarský hospodě. Ráno bude krušný… jako každej rok tady.

V hospodě a pak v noci v kempu probíhá sbližování kluků s nějakými mladými kočkami z Volar - jsou přemlouvány (kromě dalších věcí) na další den na vyjížďku po Šumavě - marně. Nakonec v noci zmizely, takže neposloužily ani jako zahřívadlo ve spacáku - třeba za rok, chlapci ;-).

pátek 6. července

Po ránu jedem na snídani na Soumarskou hospodu. Pak se vydáváme na vyjížďku po Šumavě směr Vimperk - jedeme kouknout na Churáňov, nejvýše položenou meteorologickou stanici na Šumavě, pak do Sušice - tady se chtěl Dženda podívat na Moto Guzzi, ale buď jsme našli bývalou provozovnu firmy, nebo to byla ta správná, ale bylo tam prd k vidění. Srní, Antýgl, Modrava, Filipova huť, Kvilda, Borová Lada, Horní Vltavice a zpět na Soumarák - super krajina, jediný mínus je ta cesta tam - kostky a hrozný díry, nejhůř tady na tom byl
Myšák s Burgmanem, naopak jediný komu to vůbec nevadilo, byl Milda s Ténérkou.

Než dojedem do kempu, využívám ještě na nedaleké pumpě na hlavním tahu lemovaném spoustou kurev většinou romské národnosti relativně čisté WC - k sucháčům mám krajní odpor. Ostatní jedou situaci kolem utěšitelek omrknout dál k hranicím - prý hrůza - na to může vlézt jen vypasenej skopčák. Večer končíme opět v Soumarský hospodě, přijíždí Kejml (Honda Shadow 1100), po zavíračce přesun do kempu a velká pařba tady. Za pomoci benzínu se podařilo i v tom vlhku rozkřesat oheň. Pije se všechno, co je po ruce - pivo, víno… - já pak odpad, takže závěr si nepamatuju, ale pařilo se až do svítání.

sobota 7. července

Po poslední noci tady balíme a chystáme se na cestu domů. Většina má po ránu pěknou kocovinu. Před desátou odjíždíme, zastavujeme u Soumarský hospody na snídani. Pokračujeme dál, po natankování ve Volarech jedem směrem k Lipnu - jsou tady kolony aut, lidi se vracej z dovolených. Frčíme dost svižně (místy i přes kilo - šikovná Jawka!) a skoro v kuse přes Vyšší Brod, Český Krumlov podél Vltavy až do Českých Budějovic. Tady zase tankujeme a zas dál směr Třeboň, Jindřichův Hradec, Telč do Třebíče.

Letošní pánská jízda byla dost povedená, najeli jsme kolem 700 km, ale chtělo by to příště 1-2 dny přidat. Příští rok ale měníme trasu i směr a prohlídnem si asi Krkonoše.