Něco o nás...

 

Kdo vlastně jsme?

 

Normální parta lidí, kteří milují motorky a vše co k nim patří. Jezdíme už od mládí a každý z nás vystřídal několik mašin.

Jestli jsme se už "usadili" to opravdu nevím.

 

DUDEL

Oficiální název: Martin Mencák

Rok výroby: 1983

Povolání: bachař

Z historie: jezdí od 14 let

Mašina: Yamaha TRX 850

 

 

 

Čau, jmenuju se Martin a k motorkám jsem čuchnul ve čtrnácti letech, když jsem se svým kámošem objevil v garáži tatovu Jawu 250tku. Na ní jsem začínal se svými základními návyky ježdění na motorce. A pak už to šlo ráz na ráz. Začal jsem si všímat všeho co má dvě kola a zvuk jak nasraná ruská raketa letící do vesmíru. Kubatury mých motorek pomalu ale jistě rostly a já se zastavil na čísle 1000 kubíků a něco přes sto koní. Mojí poslední motorkou byla Aprilia Tuono, na kterou vzpomínám ze všech nejradši. Když to tak spočítám, tak za dobu co jezdím mi stálo v garáži 10 motorek. Některé jsem vlastnil dýl  a některé jen opravil a poslal dál.

Za svoji krátkou kariéru jsem zatím najezdil na biku cca 80 tis. kilometrů. Naštěstí jsem ani jednou neboural, ale za tu dobu jsem měl tak 5 krizovek a z toho tak u tří jsem zjistil po příjezdu domů, že mám vzadu na trenkách hnědý čárový kód. Byla spousta situací, u kterých kdybych nepředvídal za ostatní, tak by bylo po mě a kolikrát i po mých bývalých přítelkyních, které jsem vezl jako batoh. Za některé krizovky jsem si mohl sám, za některé ostatní účastníci silničního provozu, a já děkuji osudu, že jsem na živu.

Do budoucna plánuju pokořit spoustu dalších kilometrů,  a doufám, že s čárovými kódy na trenkách se setkám pouze při nákupu tohoto spodního prádla.

 


MYŠÁK

Oficiální název: Michal Pokorný

Rok výroby: 1979

Povolání: motodoktor

Z historie: Jezdí od roku 1998, najeto kolem 100 000 km

Mašina: Honda Hornet 600

 

 

 

Na silných motorkách jezdím od svých 18ti. Za tu dobu mám najeto kolem 90 000 km na moto a přibližně 150 000km autem. Když to spočítám měl jsem za tu dobu 10 motorek a poslední je Honda Hornet 600.

Kolem motorek se profesně motám asi 13 let,  za tu dobu jsem se setkal  s řadou nehod ať již lehkých které byly spíše pro usmání a nic se u nich nestalo, přes vážnějších až samozřejmě po ty nejhorší smrtelné. Všichni to byli zákazníci a hodně z nich mí známí a kamarádi.

Já sám mám za sebou několik nehod a naštěstí to byly všechno nehody po kterých zůstaly jen odřeniny a modřiny. Ale můžu Vám říct, že každé raní probuzení po každý bouračce bylo utrpení a dny po tom také protože Vás všechno bolí jak když to přeženete v posilovně. Peníze které potom vynaložíte na opravy snad ani nejdou spočítat, ale je to v desítkách tisíc a za celou tu už bude pěkná částka. Většina těch nehod byla zaviněna  buď mojí nepozorností, malými zkušenostmi  nebo dělání kaskadérských kousku které prostě nevyšly.

Dnes už jezdím jinak, za každým horizontem předvídám zatáčku, v každé křižovatce vidím vyjet auto a v každém lese jedu tak jak když tam má vyskočit zajíc.

 


GIBON

Oficiální název: Jakub Svoboda

Rok výroby: 1988

Povolání: obchoďák

Z historie: Legálně jezdím od r. 2004 :-)

Mašina: Yamaha TDM 850

 

 

 

Já a motorky? Motorky mě provázely celým mým životem. Odjakživa všichni kolem mě měli  doma motorku, nebo na ni alespoň vzpomínali (praděda četnického indiána,děda stadiona a jawu 250, druhý praděda nortona). Jako malý si vzpomínám, že táta jezdil na stadionu a vozil mě na něm. Stadiona  vyměnil za pionýra, a vozil mě na něm ze školky. Následovala Jawa 250 na které jsme jezdily na ryby. Poprvé jsme řídil asi v 10 letech, dodnes si pamatuju jak mě táta posadil na fichtla a řekl jeď. Ten pocit byl nezapomenutelný i po těch letech akorát mi neřekl co dál...

Takže cesta byla jasná zvládnout fichta, jawu 250 , ale co dál . Legislativa v té době povolovala v 16 ti letech 11kw a 125 cm3. Tak jsem si vybral Gileru xr2 , jenže peníze padly za motorku, dluh u rodičů a na papíry nezbylo, naštěstí motorka jezdí na benzin a ne na papíry :-). Na naučení to bylo super, 23kw pohodlné cestovní enduro ,ale dvoutakt. tz.  výkon, byl ,ale nahoře a spotřeba taky. Byl to stroj , na kterém jsem si zažil nejvíc krizovek , ale i načerpal nejvíce zkušeností. Další láska byla Suzuki Dr 650 SE moje první velká motorka, v papírech 25 kw jinak otevřená, přidal jsem laďák RAAS a byl nejhlučnější v okrese. Doladil nálepky, miniblinkry, hefty ,brašny,... prostě láska. Sloužila mi 10 let a pořád mě mrzí , že jsem si ji nenechal. Další zkušenost a dosavadní je Yamaha TDM 850 4 TX , vždycky jsem chtěl GS nebo adventure ale, za peníze na motorku si koupil pozemek a začal stavět. Takže nejrozumnější co jsem mohl udělat byla koupě Yamahy TDM  ze známého zdroje. Každý stroj musí mít duši , takže jsem nakoupil padací rámy, kufry, hefty, páčky ,brašny a nálepky, vyndal tlumivku z výfuku  a začal se seznamovat. Po asi  7000km jsme si na sebe zvykli, stupačky se obrousily a na dovolených vyzkoušeli.

Motorku jsem nikdy neměl jako dopravní prostředek, vždy to bylo moje odreagování, láska, prostředek jak zvládat stres. V zimě jsem proseděl hodiny jen tak v sedle, a promýšlel co vylepšit. Těšil se na další sezónu, nové kamarády a vše co se točí kolem motorek. Takže všem hodně šťastných kilometrů a potkáme se někde u píva ...




 


DAF

Oficiální název: David Buchal

Rok výroby: 1977

Povolání: admin

Z historie: Jezdí od roku 1995, najeto kolem 270 000 km

Mašina: Yamaha Vmax 1200

 

 

 

Začínal jsem na Jawě 250 "panelce" a pak už následovali zahraniční mašiny. Suzuki GSX 400, Kawasaki ZR500, GPz750, Yamaha FJ1200 a konečně vysněný Vmax 1200. A toho sedlám od roku 1999 dodnes. Vše o kultovním Maxovi najdete na www.vmax.cz.